29 maj 2015

#28 Ćwiczenia- jak się do tego zabrać?

Hej!
Przepraszam,że post pojawia się dopiero teraz. W środę miałam urodziny i chciałam zrobić post z haulem, jednak jeszcze nie dostałam wszystkich prezentów, w związku z czym notka ta pojawi się w okolicach czerwca.
Dzisiaj popiszę trochę do Was o ćwiczeniach siłowych (na mięśnie brzucha, nóg itp.)
Na samym początku chciałabym zaznaczyć, że nie znam się na tym i wszystko co Wam tu napiszę jest z własnego doświadczenia.

Jak zacząć ćwiczyć?
1. Przede wszystkim ważna jest motywacja. Osobiście sama z tym mam ogromny problem, ponieważ jestem strasznie leniwa i jak już zacznę ćwiczyć to po pewnym czasie znajduję sobie wymówkę i przestaję. Nie jest to dobre podejście, bo mięśnie powinno się ćwiczyć regularnie jeśli już zaczynamy. Moją motywacją są zdjęcia innych dziewczyn "przed i po" lub zdjęcia czegoś, co chcę osiągnąć :) 


(to moje efekty,na brzuchu nie widać mocno)

2. Posiadanie czasu, który musisz poświęcić na ćwiczenia. To również jest bardzo ważne, ponieważ najlepiej jest jak dla mnie wykonywać ćwiczenia zawsze o mniej więcej tej samej porze i przez podobną/taką samą ilość czasu. Oczywiście zależy to również od ćwiczeń, które wykonujemy.

3. CHĘCI. Bez tego się nie obejdziecie :) Aby zacząć ćwiczyć musicie po prostu tego chcieć i być pewnym, że dacie radę, nawet jeśli jest ciężko, a na początku prawie zawsze jest.

Co można ćwiczyć i czy robię to dobrze?
Ćwiczeń jest na internecie mnóstwo w zależności od tego na co chcecie te ćwiczenia. Ja ćwiczyłam z mel b ( KLIK ), robiłam przysiady, brzuszki, ćwiczyłam na stepperze i jeździłam na rolkach, a co drugi dzień biegałam. Jeśli macie możliwość chodzenia na siłownie- idźcie. Ja niestety nie mam takiej możliwości więc jak już to ćwiczę w domowych warunkach. Na siłowni macie dużo możliwości, ponieważ jest duży wybór sprzętu. 
Ćwiczyć możecie także jeżdżąc na rowerze, na rolkach, konno lub biegając. 
Jeśli chodzi o bieganie jest bardzo dużo stron internetowych, na których jest napisane jak zacząć biegać i co zrobić aby nie nabawić się kontuzji. 
Polecam obejrzeć trochę filmików na youtube jak robić dane ćwiczenie, wtedy zobaczycie, czy robicie je dobrze. Musicie pamiętać, żeby po treningu (przed również) wypić dużą ilość płynów i zjeść coś pożywnego, najlepiej 30 minut po. Jeśli będziecie czuć zakwasy to znaczy, że wszystko jest dobrze!:)

Jakie korzyści idą z ćwiczeń?
Korzyści jest bardzo dużo. Ja zaczynając ćwiczyć zaczęłam przy okazji odrobinę lepiej się odżywiać. Nie odpuszczałam sobie słodyczy, jadłam tak samo jak zawsze, jednak postawiłam czasem na zdrowsze rzeczy, jak np. ciemny chleb zamiast białego. Po bieganiu czułam się świetnie, po ćwiczeniach również. Dzięki dobremu samopoczuciu dzień od razu staje się lepszy.
Dochodzi do tego również poprawa kondycji, wzmocnienie mięśni, ładna figura i wiele innych.
Do tego aby ćwiczyć nie potrzebujecie profesjonalnego sprzętu, uwierzcie :) Same plusy!

Tutaj wrzucam Wam przykładowe ćwiczenia jakie znalazłam na internecie, sama spróbuję je zacząć robić. Możecie również robić po kilka serii tych ćwiczeń, np. w 1 dzień cztery serie po 10 wykonań. POWODZENIA !
P.S. Pamiętajcie o rozgrzewce przed i rozluźnieniu mięśni po!






Mam nadzieję, że post był przydatny :) Jeśli polecacie jakieś fajne ćwiczenia to napiszcie o nich w komentarzu !
instagram (nowa nazwa)
Iza ♥


1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz, bardzo mnie to motywuje!