20 lut 2015

#7 Liceum- czy jest się czego bać?

Hej !
W dzisiejszym poście chciałabym Wam napisać trochę o szkole średniej, której (jak wiem) boi się wiele gimnazjalistów, początki są trudne i wszyscy chcą uciekać.
Zaczęłam we wrześniu 2014 r, dostałam się do najlepszego liceum w mieście z czego jestem mega dumna, ponieważ myślałam, że testy poszły mi kiepsko jak na taką szkołę (ok 72%).
Najgorsze były pierwsze 2 tygodnie...z malutkiej szkoły na wsi przeszłam do ogromnej szkoły w mieście, gdy w mojej szkole było 200 uczniów- tutaj jest ponad 700. Do tego nowi nauczyciele, przedmioty (jak podstawy przedsiębiorczości), nowe zasady, do których trzeba się przyzwyczaić. Nigdy nie zapomnę tego, gdy przez pierwszy tydzień kompletnie nie wiedziałam gdzie jest jaka klasa, gubiłam się i nie mogłam się odnaleźć w tej szkole, to było straszne.
W pierwszym miesiącu jest lajcik, bo nauczyciele poznają uczniów, uczniowie nauczycieli, nie chcą straszyć i starają się być łagodni. Potem się zaczyna rzeźnia :D Nagłe ruszenie do przodu z materiałem, trzeba się zacząć porządnie uczyć. Nauki jest sporo, radzę uczyć się po prostu po szkole z lekcji na lekcję, wtedy nie będzie żadnych zaległości. W szkole średniej jest tak, że nauczycieli prawie nic nie obchodzi, bo wszyscy są prawie dorośli i to jest nasza sprawa czy się uczymy czy nie. Nie obchodzi ich też to, co często było w gimnazjum, czyli "zapomniałam/em zeszytu, bo nie wiedziałam/em gdzie jest". Trzeba tam już dorosnąć.
Liceum bardzo zmienia człowieka, stajemy się dojrzalsi i inaczej patrzymy na życie. Mogę Was zapewnić, że nie ma się czego bać. Trzeba po prostu się przyzwyczaić do nowego środowiska, co przyjdzie z czasem. Jeśli liceum/technikum, które wybraliście ma wysoki poziom-nauki jest sporo, jeśli nie-często jest mniej. Osobiście polecam bardziej przyłożyć się do nauki i wziąć się za siebie jeśli chcecie dobrze zdać maturę.
Wiem po sobie i moich znajomych, że w gimnazjum większość osób kompletnie nie wie, co będzie robić w przyszłości, martwi się, że nie wie, gdzie iść do średniej szkoły. Ludzie, nie ma się co bać ! To wszystko przyjdzie z czasem !:) Ja też wiedziałam gdzie pójdę dopiero w 3 klasie gimnazjum. W mojej szkole pani pedagog przychodziła do nas często i dawała różne testy, które pomagały w wyborze szkoły. U Was pewnie też tak będzie! Poza tym większość liceów i techników jeździ po testach gimnazjalnych do gimnazjów żeby zareklamować swoją szkołę, pokazują co mają w ofercie i wtedy możecie zobaczyć czy warto iść do tej szkoły, czy nie. Uważajcie jednak, bo wiele szkół reklamuje się jako 90% zdawalność matur, super poziom, wymagający nauczyciele, a tymczasem zdawalność matur mają ledwie 50%, a nauczyciele mają Cię za przeproszeniem w dupie.
Najlepiej jest pytać uczniów tych szkół o opinię, oni zawsze powiedzą Wam prawdę :D
Jeśli boicie się pójścia do liceum- zapewniam, że jest świetnie i za nic nie wróciłabym do gimnazjum :)
Iza ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, bardzo mnie to motywuje!